Palaute

Palaute sivustolle etaopiskelu.fi

Kommentti Arvostelut
Sähköpostiosoite (vapaaehtoinen)

Sisältö

Ulkonäkö

Helppokäyttöisyys

Kokonaisuus

Hyvä sanakirja netissä

photo Hyvä sanakirja netissä
user Hei!

Onko kellään kokemuksia netin sanakirjoista? Onko kukaan käyttänyt lukutulkkia? Opiskelumateriaali ainakin meillä on useasti englanniksi, joten olen useasti joutunut tulkkaamaan vieraita sanoja. Löysin meinaa mielenkiintoisen sivun, jossa pystyi ilmaiseksi kokeilemaan tulkkausta suoraan selaimessa - nopeasti ja yksinkertaisesti. Tulkki ei varsinaisesti ole mitenkään kallis, mutta haluaisin tietää, mitä mieltä käyttäjät ovat olleet? Kannattaako hankkia? www.lukutulkki.fi

-Olli Opiskelija
Olli Opiskelija
icon 25.9.2009 12:55
icon Olli Opiskelija

photo RE: Hyvä sanakirja netissä

Itse käytän aika paljon ilmaisia sanakirjoja, niitä löytyy aika paljon ja laajuus vaihtelee, mut itse oon kokenut parhaimmiksi joko kaannos.com:n tai ilmainensanakirja.fi:n. Lexikon on myös tosi hyvä, joskin ei muistaakeni tarjoa englanti-suomi käännöksiä, mutta mainio kielten opiskelussa, esim. ruotsin kielen, koska antaa esimerkkejä kokonaisista lauseista ja rakenteista.

Sam
icon 28.10.2009 13:43
icon Sam

Hei

Lukutulkkia ei oikeastaan voi verrata ilmaisiin tai edes maksullisiin sanakirjapalveluihin. Sanakirjapalvelut ovat joissain tapauksissa ihan käteviä esimerkiksi kääntäjälle (joka itse olen), mutta opiskelumateriaalin tai muun web-sisällön lukemiseen ne ovat kömpelöitä.

Lukutulkki sen sijaan on nimensä mukaisesti tulkki, joka näyttää sanat samalla, kun luet tekstiä. Ei tarvitse siirtyä erilliseen sanakirjaan.

Muuten, Lukutulkissa on tosi paljon myös englannin kielen idiomeja ja monisanaisia ilmaisuja. Lukutulkin sivulla (www.lukutulkki.fi) kerrotaan myös, että termikantaa päivitetään jatkuvasti.

Hyvä tuote siis. Maksullinen, mutta melko halpa.
Entinen opiskelija
icon 4.11.2009 5:58
icon Entinen opiskelija

photo RE: RE: Hyvä sanakirja netissä
Erinomainen apu englanninkielisen tekstin ymmärtämiseen on Google Toolbarissa oleva sanakäännöstoiminto.
Kale
icon 2.12.2009 12:39
icon Kale

user

Netin sanakirjoihin ei pysty oikean sanan valitsemisessa paljoa luottamaan. Englannin sanakirjoista Free Dictionary on mun suosima: www.thefreedictionary.com

Saat sanan lisäksi synonyymeja, selityksen ja ääntämisen. Samalta sivulta voit hakea sanaa myös Googlessa.

neuvo
icon 19.8.2010 9:32
icon neuvo

Oletko kiinnostunut tästä keskustelusta: Hyvä sanakirja netissä? Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi saat jatkossa viestin suoraan sähköpostiisi joka kerta kun keskusteluun tulee uusia lisäyksiä.

Löydä koulutuksia aiheesta:

Aiheet Viimeisin viikko Yhteensä
Etä- ja verkko-opiskelu 0 58
Studying in Finland 2 19
Opintojen rahoitus 0 27
Kielten opiskelu 0 36
Opiskelu ulkomailla 1 113
Kysy Studentum.fi:ltä!

Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi tulet jatkossa saamaan kuukausittaisen uutiskirjeemme.
Blogi
Kirjoita blogia opiskelijaelämästäsi!
Nyt voit blogin avulla jakaa arkipäiväsi opiskelijana, olet sitten Suomessa tai ulkomailla!
Tärkeitä päivämääriä
«helmikuu 2012»
matiketopelasu
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728291234
567891011