Hei!
Onko kellään kokemuksia netin sanakirjoista? Onko kukaan käyttänyt lukutulkkia? Opiskelumateriaali ainakin meillä on useasti englanniksi, joten olen useasti joutunut tulkkaamaan vieraita sanoja. Löysin meinaa mielenkiintoisen sivun, jossa pystyi ilmaiseksi kokeilemaan tulkkausta suoraan selaimessa - nopeasti ja yksinkertaisesti. Tulkki ei varsinaisesti ole mitenkään kallis, mutta haluaisin tietää, mitä mieltä käyttäjät ovat olleet? Kannattaako hankkia? www.lukutulkki.fi
-Olli Opiskelija
Olli Opiskelija
25.9.2009 12:55
 Olli Opiskelija
|
Itse käytän aika paljon ilmaisia sanakirjoja, niitä löytyy aika paljon ja laajuus vaihtelee, mut itse oon kokenut parhaimmiksi joko kaannos.com:n tai ilmainensanakirja.fi:n. Lexikon on myös tosi hyvä, joskin ei muistaakeni tarjoa englanti-suomi käännöksiä, mutta mainio kielten opiskelussa, esim. ruotsin kielen, koska antaa esimerkkejä kokonaisista lauseista ja rakenteista.
Sam
28.10.2009 13:43
 Sam
|
Hei
Lukutulkkia ei oikeastaan voi verrata ilmaisiin tai edes maksullisiin sanakirjapalveluihin. Sanakirjapalvelut ovat joissain tapauksissa ihan käteviä esimerkiksi kääntäjälle (joka itse olen), mutta opiskelumateriaalin tai muun web-sisällön lukemiseen ne ovat kömpelöitä.
Lukutulkki sen sijaan on nimensä mukaisesti tulkki, joka näyttää sanat samalla, kun luet tekstiä. Ei tarvitse siirtyä erilliseen sanakirjaan.
Muuten, Lukutulkissa on tosi paljon myös englannin kielen idiomeja ja monisanaisia ilmaisuja. Lukutulkin sivulla (www.lukutulkki.fi) kerrotaan myös, että termikantaa päivitetään jatkuvasti.
Hyvä tuote siis. Maksullinen, mutta melko halpa.
Entinen opiskelija
4.11.2009 5:58
 Entinen opiskelija
|
Erinomainen apu englanninkielisen tekstin ymmärtämiseen on Google Toolbarissa oleva sanakäännöstoiminto.
Kale
2.12.2009 12:39
 Kale
|
Netin sanakirjoihin ei pysty oikean sanan valitsemisessa paljoa luottamaan. Englannin sanakirjoista Free Dictionary on mun suosima: www.thefreedictionary.com
Saat sanan lisäksi synonyymeja, selityksen ja ääntämisen. Samalta sivulta voit hakea sanaa myös Googlessa.
neuvo
19.8.2010 9:32
 neuvo
|
|