Oma läppäri opintoihin??

Oma läppäri opintoihin??
30.7.2010 9:10
AppleFan
36

Onko kellään tietoa siitä miten tärkeä oman läppärin omistaminen on yliopisto/amk opiskelussa? Pitääkö laskea siis tietokone investointeihin vai pärjäänkö koulun koneilla?

RE: Oma läppäri opintoihin??
30.7.2010 10:06
HP
36

Ainakin kauppiksessa aika must, jossain oikiksessa ei varmaan. Mut helpottaa kyl tosi paljon niin ei tarvitse aina jonottaa koneita koululla ja voi tehdä kouluduuneja himassakin.. Suosittelisin panostamaan, ja Apple on kyl ihan kova vaikka PC on helpompi synkkaa koulun koneiden kanssa. :)

30.7.2010 10:11
Dell
36

Apple on jees mut ei opintoihin, panosta perusläppäriin, lähtee halvalla :)

4.1.2011 16:50
mirja
66

Ei mun mielestä oma läppäri ole mitenkään pakollinen! Itse olen pärjännyt oikein mainiosti koulun koneilla. Kivahan se olisi mutta ei pakollinen! :)

9.2.2011 13:45
AMK
10

Itse opiskelen AMK:ssa ja mä pärjäsin ihan suht hyvin ekan opiskeluvuoteni ilman omaa läppäriä. Luennoilla joillain on läppärit mukana ja ne seuraa niistä slaideja, mutta suurin osa kyllä käyttää sitä läppäriä koulupäivän aikana lähinnä pelaamiseen tai nettisurffailuun... Kotona tehtävän työ onkin sitten kaikki koneella. Olihan se hiukan kurjaa kun piti jakaa kone vanhempien kanssa eikä voinu aina käyttää sitä sillon kuin ois tarvinnu/halunnu. Ja koulussa meillä on ainakin paljon koneita joita voi käyttää päivisin ja myös koulun jälkeen. Siis, ilman konettakin pärjää, tosin pitää olla valmis joustamaan! :)

17.5.2011 9:11
saksan kieli
21

Mullakaan ei ollut omaa läppäriä opintojeni alkuaikoina kun opiskelin saksan kieltä. Tietokoneluokissa sai hyvin tehtyä töitä, vaikka välillä koneilla olikin täyttä. Nykyään tunkua ei oo varmaan niin paljoa kun kaikilla on jo omat läppärit ja nettiyhteydet.

Suurin osa yo-opinnoista oli kuitenkin monisteiden läpikäymistä ja kaikki tekevät opinnoissani muistiinpanot vihkoon eivätkä näpytä niitä koneelle, joten ei konetta tarvitse mukana. Oma läppäri luennoilla veisi lisäksi paljon tilaa laukussa ja virtajohto pitäisi olla aina mukana kun akku kestää vain pari tuntia. Oma kone on kuitenkin ehdoton kotona nettisurffailuun ja sosiaaliseen mediaan iltaisin :D Ja tottakai omalla koneella on kiva tehdä esseet ja sitä gradua omalla sohvalla.

Oletko kiinnostunut tästä keskustelusta: Oma läppäri opintoihin??? Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi saat jatkossa viestin suoraan sähköpostiisi joka kerta kun keskusteluun tulee uusia lisäyksiä.

Kysy Studentum.fi:ltä!

Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi tulet jatkossa saamaan kuukausittaisen uutiskirjeemme.
Ole ystävällinen ja täytä kaikki pakolliset kentät

Ole ystävällinen ja täytä kaikki pakolliset kentät
Ajankohtaista

Päivitämme parhaillaan Studentum.fi -sivustoa ja hakumoottoriamme. Pahoittelemme sivustolla ajoittain esiintyvää hitautta.

Päivitämme sivustoamme