Moikka! Haluaisin opiskelemaan oikeustieteitä Englantiin, luultavasti Lontooseen, ja nyt haluaisin tietää onko sieltä saadulla tutkinnolla mitään käyttöä Suomessa? Oon ajatellu opiskella LSE:ssä, suuntautumisena Eurooppa ja sen lait. Oiskohan täällä joku jolla on jotain tetoa kannattaako opiskelu ulkomailla? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Emilia
26.6.2009 11:51
 Emilia
|
Heihei! Oon itekin ihan samaa miettiny kun opiskelu ulkomailla kiinnostaa ja viime vuonna pohdin jo lähtöä. Mun käsittääkseni ainakin on niin että Suomessa joutuu sit opiskelujen jälkeen suorittamaan pari täydentävää opintokokonaisuutta koska lainsäädäntö eroaa jonkun verran eri maiden välillä. Niiden suorittamisen jälkeen sitten on ihan pätevä toimimaan myös täällä Suomen puolella...
Jenni
26.6.2009 14:03
 Jenni
|
Hei,
itse olen myös miettinyt oikeustieteiden opiskelua ulkomailla,Englannissa lähinnä! Oletteko päässeet suunitelmissa jo pitkälle?
tattis
31.8.2009 9:17
 tattis
|

•Miten Britanniassa opiskelu eroaa Suomessa opiskelusta?
abdulaziz
26.12.2009 1:18
 abdulaziz
|

•Miten Britanniassa opiskelu eroaa Suomessa opiskelusta?
abdulaziz
26.12.2009 1:18
 abdulaziz
|
Itse opiskelu ulkomailla ei välttämättä eroa paljoakaan Suomesta, riippuu tietenkin kyseisestä oppilaitoksesta sillä niitäkin Englannissa löytyy aika laidasta laitaan. Jos aiot lakia lukemaan niin lainsäädännössä on jo niin paljon eroja, että ellet aio jäädä ulkomaille töihin, en suosittelisi välttämättä! Tietenkin Eurooppaoikeus voi olla yksi vaihtoehto jolla työura aukeaa ulkomaisellakin tutkinnolla.. Sami
Sami
12.1.2010 11:34
 Sami
|
Mietin opiskelua Briteissä ylipäänsä.. Miten saisin parhaiten tietoa eri yliopistoista ja miten hyvät mahdollisuudet minulla on päästä yliopistoihin? Vaikuttaako suomalaisuus sisäänpääsymahdollisuuksiin? Kiitos kaikista ulkomailla opiskelu vinkeistä :)
Jenny
4.6.2010 10:00
 Jenny
|
Kannattaa tsekata The Guardianin www.guardian.co.uk ja The Timesin www.timesonline.co.uk sivustot, jotka julkaisee vuosittain ainekohtaiset sekä yleiset rankingit, joissa yliopistot on asetettu paremmuusjärjestykseen!! Check it out :)
Economist
4.6.2010 10:11
 Economist
|
joo! Yliopistojen skaala Briteissä on todella paljon leveämpi kuin Suomessa tai Pohjoismaissa yleensä. Yliopistotutkinnot eivät välttämättä ole keskenään samanarvoisia ja usein Briteissä työnantaja katsoo sekä tutkintoa, arvosanoja että yliopistoa, jossa se on suoritettu - yliopisto voi olla työnantajalle jopa tärkeämpi kuin aine, jota on opiskellut! Kannattaa siis selvittää ennen hakemista, minkä tasoisia ovat ne koulut, joista on kiinnostunut.
Vinkki
4.6.2010 10:13
 Vinkki
|
Studentumin sivuilta löytyy tietoa koulutuksista ulkomailla ja Britanniassa.
Oikeustieteen opiskelu on aika lailla maakohtaista lainsäädäntöjen vuoksi. Jos haluat työskennellä tietyssä ammatissa, niin selvitä ehdottomasti etukäteen minkälaiset koulutusvaatimukset ammatissa toimimiseen tarvitaan, erityisesti juristin kohdalla. Muuten ulkomailla opiskelu tai vaihto-opiskelu on mielenkiintoinen ja opettava kokemus. Ulkomailla suoritettu tutkinto voi olla erittäin kiinnostava tulevalle työnantajallesi ja parannat samalla oleellisesti mahdollisuuksiasi työskentelyyn opiskelumaassasi.
Studentum
25.8.2010 12:29
 Studentum
|
|