Palaute

Palaute sivustolle etaopiskelu.fi

Kommentti Arvostelut
Sähköpostiosoite (vapaaehtoinen)

Sisältö

Ulkonäkö

Helppokäyttöisyys

Kokonaisuus

Yhdysvaltoihin opiskelemaan!

photo Yhdysvaltoihin opiskelemaan!

Hei!!

Olen 19 vuotias tyttö ja valmistuin viime toukokuussa kauppiksesta enkä opiskele nyt missään. Ja nyt yritän toteuttaa unelmanaani ja lähteä Yhdysvaltoihin. Aupairiksi olen jo hakenut, mutta perheitä on nyt niin vähän että olen nyt miettinyt muita vaihtoehtojani. Ulkomailla opiskelu, kielikurssit ja vaihto-opiskelu kiinnostaa kans mahdollisesti. Kysymykseni onkin, että onko joitakin kouluja yms. johin voisin hakea ja miten? Mitä suosittelisitte minulle. Olen katsellut jo joitain kouluja, todella hinnakkaita, niin ne kaikki siellä ovat, mutta onko esim pienemmissä kaupungeissa halvempia kouluja joihin voisi hakea? ja miten vaikeaa on tulla hyväksytyksi kouluun. Mínkä hintaisia lyhyemmät opiskelut ovat ulkomailla?

Kaikki apu ja tieto on tervetullutta! (:

Nadja
icon 20.10.2009 11:12
icon Nadja

photo RE: Yhdysvaltoihin opiskelemaan!
Moi! itsekkin valmistuin kauppiksesta keväällä ja olen nyt hakemassa USAhan opiskelemaan. Opiskelu on melkein paras vaihtoehto, koska töihin ei oteta ellei ole luvat kunnossa ja luvat ei tule kuntoon ellei ole töitä eli melko paha yhtälö. Itse olen menossa Univeristyyn eli yliopistoon joka tietenkin maksaa mutta eri järjestöistä saa melko hyvin rahoitusta joten sen takia ei kannata luovuttaa. Kouluissa ei ole mielettömästi eroja koska lähes samat tutkinnot voit suorittaa kaikissa kouluissa. Päätä koulusi mieluummin sen perusteella missä haluat se sijaitsevan. Tsemppiä!
adremo
icon 4.11.2009 0:13
icon adremo

photo RE: Yhdysvaltoihin opiskelemaan!
user

Toinen vaihtoehto on lähteä vaihtoon, parhaimmassa tapauksessa opiskelu ulkomailla kestää koko lukuvuoden jos haluat. Minimissään vaihto-opiskelu kestää siinä noin 3 tai 4 kk. Jos sait Suomesta jonkin opiskelupaikan niin lähde ihmeessä sen kautta vaihtoon! Itse olin ISEP-vaihto-ohjelman kautta Virginiassa puoli vuotta. Se maksoi jotain päälle 2000e, sisältäen soluasunnon ja suurimman osan ruuista kampuksella. Olin kuitenkin vapautettu huimista lukukausimaksuista Yhdysvalloissa.

Jos haet suoraan tutkinto-opiskelijaksi Yhdysvaltoihin hae stipendejä, muuten opiskelu siellä on aivan liian kallista. Täältä löysin kätevästi opiskelulinjoja Yhdysvalloissa jos aiot ihan tutkinto-opiskelijaksi lähteä. Oma opiskelukaupunkini oli todella pieni, siis enemmän opiskelijoita kuin kylän asukkaita. Kampukset on rakennettu tollein USAssa usein. Suosittelen toki isompaa kaupunkia, joka sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella, niin et pyöri vaan kampuksella. Junaratojahan USAssa ei paria enempää ole, mutta kaikenlaisia busseja kylläkin.

Mut siis vaihtoa suosittelen!!

Virginia
icon 19.8.2010 9:24
icon Virginia

Oletko kiinnostunut tästä keskustelusta: Yhdysvaltoihin opiskelemaan!? Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi saat jatkossa viestin suoraan sähköpostiisi joka kerta kun keskusteluun tulee uusia lisäyksiä.

Löydä koulutuksia aiheesta:

Aiheet Viimeisin viikko Yhteensä
Etä- ja verkko-opiskelu 0 58
Studying in Finland 2 19
Opintojen rahoitus 0 27
Kielten opiskelu 0 36
Opiskelu ulkomailla 1 113
Kysy Studentum.fi:ltä!

Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi tulet jatkossa saamaan kuukausittaisen uutiskirjeemme.
Blogi
Kirjoita blogia opiskelijaelämästäsi!
Nyt voit blogin avulla jakaa arkipäiväsi opiskelijana, olet sitten Suomessa tai ulkomailla!
Tärkeitä päivämääriä
«helmikuu 2012»
matiketopelasu
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728291234
567891011