Sertifioitu Myymäläpäällikkö
Myymäläpäällikkö työskentelee tiiminsä ja tavarantoimittajien lähellä ja on tärkeätä, että hän viihtyy roolissaan tiiminsä valmentajana ja hyvien, pitkäjänteisten suhteiden luojana tavaratoimittajien kanssa.
Koulutus sopii sinulle, jolla on intohimoa myyntiin ja palveluun ja haluat kehittyä johtajana. Todennäköisesti työskentelet tänään vähittäiskaupan alalla esimiehenä tai haluat ottaa seuraavan askeleen urallasi ja johtaa yrityksen toimintaa.
Myymäläpäällikkönä vastaat myymälän päivittäisestä liiketoiminnasta, myynnistä ja työntekijöiden valmentamisesta sekä tietysti myymälän tuloksesta.
Koulutus johtaa ammatilliseen tutkintoon, joka avaa mahdollisuuksia uusiin työtehtäviin kuten esimerkiksi yrityksen verkkokaupan vetäjänä tai fyysisen myymälän päällikkönä.
Tutkinnon kattavuus
• Opiskeluaika n. 12 viikkoa kokopäiväsenä (40 tuntia/viikko) tai n. 24 viikkoa osa-aikaisena opiskeluna.
• Valitset itse opintojen keston ja tahdin.
• Sisältö vastaa yhden lukukauden opintoja perinteillä opintotavalla fyysisten tapaamisten kanssa.
• Opinnot ovat etäopintoja, ilman fyysisiä tapaamisia.
• Jokainen moduuli on saatavillasi yhden vuoden ajan.
• Todellinen opintoaika riippuu mm. omasta opiskelutahdistasi, opintorutiinistasi ja opiskelukurin omaksumisesta.
• Aloita opinnot koska haluat ja päätä itse, kuinka haluat opiskella!
• Tervetuloa!
Koulutussuunnitelma
MODUULI 1
Myymälän toiminta
Myymälä tänään?
Vähittäiskaupan kuolema
Myymälä toiminta - Painopistealueet
Hallinnollinen vs operatiivinen työ
Varaston hallinta
Inventointi - arkirutiini
Puhtaus ja tuoreus
Varasto ja logistiikka
Planogrammi – myymälänavigointi
Yksityiskohdat, jotka luovat eroja
Työtehtävät
Vastuualueet
Digitalisaation kehitys ja kulku
Myymälän kestävä kehitys
Toimintasunnitelma - kehitysalueet
Palautustehtävät
MODUULI 2
Johtaminen myymälässä
Henkilökohtainen johtaminen
Palauteportaat työkaluna
Osallistava johtaminen
Osallistunut työntekijänä?
Osallistunut esihenkilönä?
Osallistumisen ja delegoinnin vaikutus
Yksityiskohta- ja kontrollitarve?
Tarkkakorvaisuus vs aktiivinen kuuntelu?
Priorisoi, suunnittele ja päätä
Myymälän eteenpäin vieminen
Johtajana oleminen
Palautustehtävät
MODUULI 3
Motivoida ja sitouttaa
Tiimi tekee eron
Koska tiimi on vahvimmillaan?
Työkalut ja edellytykset
Persoonallisuus - täydentäminen
Yhteinen tavoite
Heikko tiimi – Miten toimin?
Motivaatio myymälässä hiljaisina kausina
Vastuualueet myymälässä
Rakentaa kulttuuri myymälässä
Toimia pääkonttorin ”käskystä”
Työntekijät ja asiakas
Työntekijän oma vastuu
Työkalut ja edellytykset myymälässä
Energia, sitoutuminen & oma draivi
Palautustehtävät
MODUULI 4
Asiakaskontakti ja asiakaskokemus
Hyvä asiakaskokemus
Asiakaskokemus myymälässä?
Vahva asiakaskontakti?
Asiakaskokemus asiakaskontaktissa?
Myymälämiljöö vs asiakaskokemus
Digitaalinen matka fyysisessä ympäristössä
Asiakkaan matka A:sta B:hen.
Tarveanalyysi ja sulkeminen
Myymäläpäällikkö vs asiakaskokemus
Omnikanava – osa saumatonta asiakasmatkaa
Asiakas keskipisteessä
Palautustehtävät
Tutkinto / todistus
Sertifioitu Myymäläpäällikkö
Kustannukset
Sertifioitu Myymäläpäällikkö - koulutuksen hinta on 2046 euroa. Voit maksaa kahdella eri tavalla: koko maksu yhdellä laskulla, tai moduulia kohden etukäteen 512 euroa per moduuli. Kaikki hinnat sisältävät ALV:n.
Hintaan sisältyy
- Näytöltä nauhoitetut luennot ja diat
- Harjoitustehtävät
- Palautustehtävät
- Jatkuva tuki sähköpostitse ja foorumilla
- Todistus/diplomi myönnetään ja toimitetaan suoritetusta koulutuksesta